
نشست کارگروه تخصصی آموزشکده با دبیران و آمایش رشته های تحصیلی دانشگاه برگزار شد
مهدی اشراقی، شرط ماندگاری یک رشته میزان تقاضای دانشجویان و نیز وجود اساتید و بازار کار برای آن رشته است.
به گزارش روابط عمومی آموزشکده فنی و حرفه ای پسران گلپایگان، این نشست با حضور مهدی اشراقی رئیس، سید مجتبی امام جمعه معاون فرهنگی دانشجویی، محمد منعمی رئیس پیشین آموزشکده، سید محمد باقر عبیری رئیس آموزش و پرورش شهرستان، مدیران هنرستان های فنی و حرفه ای و کار ودانش گلپایگان، کارشناسان و دبیران کارگروههای تخصصی آموزشکده روز شنبه 18 اذرماه 1402 در محل سالن جلسات آموزشکده برگزار شد.
اشراقی رئیس آموزشکده، ضمن خوشامدگویی به مدیران و شرکت کنندگان، موضوع تشکیل جلسه را عنوان کرد. وی با بیان اینکه برخی رشته های دانشگاهی کم متقاضی و بدون بازار باید از دانشگاه ها حذف شوند، گفت: مراکز دانشگاهی باید در جذب دانشجو ماموریت گرا و تقاضا محور باشند.
اشراقی در این نشست، با اشاره به ضرورت ایجاد توسعه متوازن رشته های تحصیلی در استان گفت: توسعه نامتوازن و غیرعلمی شکل گرفته در محیط علمی، سبب ایجاد چالش هایی در سطح استان و کشور شده است.
وی افزود: این جلسات با هدف بررسی، پیاده سازی و آمایش رشته های تحصیلی دانشگاه در جهت پیشبرد اهداف و اجرایی سازی برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری صورت گرفته، تشکیل میشود.
رئیس آموزشکده در این نشست ضمن ارائه گزارشی از آمار دانشجویان ورودی رشته های تحصیلی فعال آموزشکده، مشکلات و چالش های پیش رو را مطرح کرد.
عبیری رئیس آموزش و پرورش گلپایگان در این نشست گفت: مرجعیت علمی با سرمایه گذاری بر روی سه حوزه آموزش، پژوهش و نیروی انسانی به دست می آید و در این مقوله به فرهنگ سازی، شبکه سازی و برنامه ریزی برای اجرا باید توجه ویژهای صورت گیرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مباحث مورد تاکید ریاست جمهوری، بهره وری است تصریح کرد: لذا هدف اصلی ما بهره وری در سطح آموزش عالی است و تلاش میکنیم برنامهها به گونه ای طراحی شوند که ارتقاء بهره وری و اثربخشی سیستم را به دنبال داشته باشند.
منعمی رئیس پیشین آموزشکده، با بیان اینکه حذف یا اضافه کد رشته های دانشگاهی باید با نگاه کلان استانی و ملی صورت گیرد، اظهارداشت: براساس کار کارشناسی، رشته های دانشگاهی کم متقاضی و بدون بازار، حذف شوند. وی با تاکید بر اینکه رشته های تحصیلی دانشگاه باید به سمت قطب بندی پیش روند، خاطرنشان کرد: موضوعات مربوط به این مهم باید در کارگروه تصمیم گیری استان بررسی و براساس آن رشته ها توسعه و دانشجویان پذیرش شوند.
همچنین دراین نشست هریک از دبیران و کارشناسان کارگروه تخصصی دانشگاهی ضمن معرفی خود گزارش مختصری از فعالیتهای صورت گرفته را بیان و نظرات خود را جهت پیشبرد برنامهها اعلام کردند.